Inleiding

De afspraken die tussen jou en de Gemeente Amstelveen als werkgever zijn gemaakt, liggen vast in je individuele arbeidsovereenkomst en het personeelshandboek. Daarnaast is de Cao Gemeenten van toepassing op jouw arbeidsovereenkomst.

De Cao Gemeenten regelt arbeidsvoorwaarden voor de hele sector. In de cao vind je belangrijke informatie over bijvoorbeeld je salaris en het Individueel Keuze Budget.

Het personeelshandboek is een aanvulling op de Cao Gemeenten. In het personeelshandboek vind je (aanvullende) arbeidsvoorwaarden, rechten, plichten en spelregels die binnen onze organisatie gelden. Ook zijn een aantal belangrijke wettelijke regelingen uit het arbeidsrecht in het personeelshandboek opgenomen, bijvoorbeeld regels die gelden bij zwangerschapsverlof en ziekte. Sommige arbeidsvoorwaarden vind je zowel in de Cao als in het personeelshandboek. Dit is door middel van een link aangegeven in het personeelshandboek.

De hoofdstukindeling van het personeelshandboek komt grotendeels overeen met de hoofdstukindeling van de Cao Gemeenten. De twee documenten sluiten op die manier zoveel mogelijk op elkaar aan.

Heb je vragen over arbeidsvoorwaarden, de cao of het personeelshandboek? Neem dan contact op met de Servicedesk HRM, je leidinggevende of je HR Adviseur.

Deel dit artikel:

Kun je niet vinden wat je zoekt? Probeer de zoekfunctie!